Praca w fabryce

Z czasem ilość godzin pracy przedłużano do 12-14 godzin. W trakcie miesiąca fabryka produkowała ok. 200 tys. szt. zapalników do bomb i dział dużego kalibru. Na twierdzy produkowane były także obudowy i części elektryczne do torped lotniczych używanych w samolotach Focke-Wulf Fw 200 Condor. Poza tym na terenie fabryki prowadzona była produkcja i montaż stacji nadawczo-odbiorczych, używanych w okrętach podwodnych. Produkcja obejmować miała także wykonywanie części sterowych do pocisków latających V-1 i V-2, części do silników samolotowych oraz produkcję innych drobnych podzespołów elektronicznych.

Pracownicy przymusowi nie posiadali często ubrań roboczych oraz środków ochrony indywidualnej tj. okularów ochronnych, maseczek itp. Brak odpowiednich środków ochrony zwiększał ryzyko ewentualnych wypadków i odbijał się na zdrowiu pracowników. Mimo ulokowania fabryki w stosunkowo bezpiecznej lokalizacji, warunki w kazamatach nie należały do najlepszych, a występująca tu powszechnie wilgoć oraz chłód wpływały negatywnie na zdrowie przebywających tu pracowników. Praca w fabryce nie należała do najcięższych, wymagała jednak od pracowników dużej precyzji i dokładności. Wyprodukowane elementy przechodziły odpowiednie kontrole sprawdzające jakość wykonania powstających tu elementów. Za sabotaż w trakcie produkcji groziła kara śmierci.

  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa NarodowegoHerb KłodzkaTwierdza Kłodzko

  • Przekaż innym

    Podziel się w mediach społecznościowych

  • Informacje dodatkowe
  • Wizyty

    W dniu dzisiejszym: 130 
    Wszystkie: 1736578 

  • Kalendarium
  • Cookies

    Ta strona używa plików Cookies, aby zapewnić podstawowe funkcjonalności oraz zwiększyć Twoje doświadczenie online. Możesz wybrać kategorię na którą zezwalasz. Ustawienia plików Cookies.

Powered by QUICK.CMS Design ProjektGraficzny.com